وب آرشیو

» آیا کاهش وزن با ورزش پیلاتس امکان پذیر است؟

مسابقه کاربران برتر فایل ناب
تنظیم شرایط محیطیفایل ناب | ایجاد فروشگاه فایل

مسابقه ویژه فایل ناب در بهار 96

مسابقه ویژه فایل ناب در بهار 96

مسابقه ویژه فایل ناب در بهار 96
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید

هفت دوره از مسابقات فایل ناب را در کنار شما کاربران عزیز بودیم و تلاش کردیم که با جوایزی هرچند کوچک ، قدردان زحمات و تلاش های شما عزیزان باشیم. در بهار 96 هم با هشتمین دوره از مسابقات فایل ناب در کنار شما خواهیم بود و همه با هم تلاش خواهیم کرد که در مسیر موفقیت پیش قدم باشیم.

جوایز ویژه بازاریاب های برتر:
بیش از 300 بازاریابی: 100,000 تومان
بیش از 600 بازاریابی: 250,000 تومان
بیش از 900 بازاریابی: 450,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیش از 500 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیش از 1000 فایل: 110,000 تومان
آپلود بیش از 2000 فایل: 250,000 تومان

آیا کاهش وزن با ورزش پیلاتس امکان پذیر است؟ ۱۹ مهر ۱۳۹۷

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

 پیلاتس ورزشی است که قدرتی نیست و کالری زیادی نمی سوزاند، اما آیا باعث کاهش وزن می شود؟ فواید ورزش پیلاتس چیست؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده می شود

 ورزش پیلاتس چیست و چه تاثیری بر وزن دارد؟

پیلاتس یک ورزش کم اثر است که برای بهبود تون عضلانی، ساخت عضلات و بهبود وضعیت بدن موثر است. تمرین پیلاتس برای سلامت موثر است و به رسیدن به وزن مناسب کمک می کند.

با این حال پیلاتس به اندازه سایر تمرینات قدرتی، مانند دویدن یا شنا، به کاهش وزن کمک نمی کند. در واقع در هنگام انجام پیلاتس در مقایسه با سایر ورزش ها کالری کمتری می سوزانید. اما اگر ز پیلاتس و حضور در کلاس های آن لذت می برید، با داشتن یک برنامه منظم و انجام مرتب حرکات آن احتمال کاهش وزن در پیلاتس هم وجود دارد.

اگر هدف شما کاهش وزن است باید ترکیبی از حرکات پیلاتس، رژیم غذایی سالم و سایر حرکات ورزشی را با هم به طور منظم دنبال کنید. به عنوان مثال پیلاتس را به طور متناوب همراه با تمرینات قدرتی و سایر اشکال ورزشی از جمله پیاده روی، شنا، دویدن و دوچرخه سواری انجام دهید.

در ادامه این مقاله با سایر مزیت های پیلاتس و نقش آن در کاهش وزن آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید : ورزش پیلاتس چیست؟

تحقیقات انجام شده در مورد پیلاتس چه چیزی را نشان می دهند؟
پیلاتس,ورزش پیلاتس

پژوهشی در این زمینه بر روی ۳۷ زن که همگی دچار اضافه وزن بودند و بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال سن داشتند، انجام شد. محققان دریافتند تمرین پیلاتس به مدت ۸ هفته در موارد زیر موثر خواهد بود:

  • کاهش وزن
  • کاهش BMI
  • اندازه دور کمر
  • کاهش اندازه شکم و ران ها

اما این ورزش بر روی وزن کلی بدن تاثیری نمی گذارد. این افراد با افرادی که در این مدت هیچ ورزشی انجام نمی دادند مقایسه شدند.
پژوهشی دیگر در سال ۲۰۱۵ بر روی زنان بین ۵۹ تا ۶۶ سال انجام شد که همگی در دوره بعد از یائسگی خود بودند. محققان دریافتند ۱۲ هفته تمرین پیلاتس تغییری در وضعیت بدن ایجاد نمی کند.

اما شرکت کننده ها شاهد تقویت قسمت شکم و اندام های تحتانی و فوقانی بدن بودند که این تقویت خیلی چشمگیر بود. محققان تصور می کنند عدم تغییر در وضعیت بدن به این دلیل است که این شرکت کننده ها رژیم غذایی خود را تغییر ندادند.

به علاوه این تحقیقات نشان می دهند که پیلاتس می تواند برای کنترل کمردرد مزمن و بهبود سایر صدمات موثر باشد، اما تحقیقات بیشتری لازم است. بنابراین اگر آسیب دیده هستید یا دچار کمر درد شده اید، بدون مشورت پزشک تمرینات پیلاتس انجام ندهید.

ورزش پیلاتس چه میزان کالری می سوزاند؟
ورزش پیلاتس

میزان کالری که در انجام تمرینات پیلاتس می سوزانید بستگی به وزن شما در زمان انجام تمرینات و همچنین سطح دشواری تمرینات دارد.
به عنوان مثال فردی که دارای ۶۸ کیلوگرم وزن است، در یک کلاس مقدماتی پیلاتس که ۵۰ دقیقه طول می کشد، حدود ۱۷۵ کالری می سوزاند. این فرد در کلاس پیشرفته پیلاتس در همان زمان ۵۰ دقیقه ۲۵۴ کالری می سوزاند. در کلاس های پیلاتس اگر ضربان قلبتان افزایش پیدا کند کالری بیشتری می سوزانید.

کالری چگونه بر روی وزن تاثیر می گذارد؟

برای کاهش هر نیم کیلو از وزن خود باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. اگر هدف شما کاهش وزن است، باید علاوه بر پیلاتس ورزش های قدرتی، مانند پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری را امتحان کنید و یک رژیم غذایی سالم سرشار از پروتئین بدون چربی، غلات سبوس دار و سبزیجات انتخاب کنید.

هر چند وقت یک بار باید ورزش پیلاتس انجام دهید؟

اگر تازه تمرینات پیلاتس را شروع کرده اید، ۲ یا ۳ بار در هفته پیلاتس تمرین کنید تا از تمام مزیت های آن بهره مند شوید. به علاوه می توانید کلاس های پیشرفته پیلاتس را شرکت کنید و یا پیلاتس را در ترکیب با یوگا انجام دهید. در این کلاس ها بیشتر از کلاس های پیلاتس سنتی کالری می سوزانید.

تاثیر ورزش پیلاتس بر بدن چیست؟
ورزش پیلاتس

تاثیر پیلاتس بر بدن این است که تمرین پیلاتس منجر به بهبود حالت بدن، تون عضلانی و بهبود حالت هسته بدن می شود. تمام این تاثیرات باعث می شود طوری به نظر برسد که وزن شما کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب اگر عضلات خود را تقویت کنید و تون عضلانی را افزایش دهید، آماده و ورزیده تر به نظر می رسید، حتی اگر وزن خود را کم نکرده باشید.

نتیجه گیری در مورد پیلاتس

ورزش کردن برای سلامت و کاهش وزن مهم است، اما توجه به رژیم غذایی نیز به همان اندازه اهمیت دارد. علاوه بر خوردن پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها و غلات سبوس دار، میان وعده های سالم بخورید.
برای تعیین یک رژیم غذایی سالم به پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه کنید و برای حفظ سلامت خود هرگز در طول روز بیشتر از ۱۲۰۰ کالری مصرف نکنید.

بیشتر بدانید : دلایل لاغری و کاهش وزن بی دلیل

بیشتر بدانید : لاغری سریع با رژیم ۷-۴-۲ ، کاهش وزن ۵ کیلویی در یک ماه

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 53690 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها