وب آرشیو

» تقویت حافظه کوتاه مدت با چند گام موثر

مسابقه کاربران برتر فایل ناب
تنظیم شرایط محیطیفایل ناب | ایجاد فروشگاه فایل

مسابقه ویژه فایل ناب در بهار 96

مسابقه ویژه فایل ناب در بهار 96

مسابقه ویژه فایل ناب در بهار 96
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید

هفت دوره از مسابقات فایل ناب را در کنار شما کاربران عزیز بودیم و تلاش کردیم که با جوایزی هرچند کوچک ، قدردان زحمات و تلاش های شما عزیزان باشیم. در بهار 96 هم با هشتمین دوره از مسابقات فایل ناب در کنار شما خواهیم بود و همه با هم تلاش خواهیم کرد که در مسیر موفقیت پیش قدم باشیم.

جوایز ویژه بازاریاب های برتر:
بیش از 300 بازاریابی: 100,000 تومان
بیش از 600 بازاریابی: 250,000 تومان
بیش از 900 بازاریابی: 450,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیش از 500 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیش از 1000 فایل: 110,000 تومان
آپلود بیش از 2000 فایل: 250,000 تومان

تقویت حافظه کوتاه مدت با چند گام موثر ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

 تقویت حافظه کوتاه مدت به روش های مختلفی امکانپدیر است که در اینجا چند غذای موثر برای تقویت حافظه کوتاه مدت معرفی می کنیم.

تقویت حافظه کوتاه مدت با چند ماده غذایی

کاهش سطح حافظه کوتاه مدت حتی می تواند هنگام انجام کارهای روزانه ایجاد خطر کند. با این حال گام های طبیعی برای بهبود سطح این نوع حافظه وجد دارد:

تقویت حافظه کوتاه مدت با نوشیدن قهوه

یکی از بهترین سوخت‌ها برای مغز، نوشیدن یک فنجان قهوه تازه دم است. تحقیقات نشان می دهد کافئین موجود در قهوه می تواند فرآیند پیری مغز را کاهش داده و سبب تقویت حافظه کوتاه‌مدت گردد. محققان انگلیسی دریافتند نوشیدن تنها یک فنجان قهوه می تواند سبب بهبود تمرکز و مهارت‌ های ذهنی مغز شود.

تقویت حافظه کوتاه مدت با مصرف انواع توت ها

آنتی اکسیدان موجود در توت، مغز را در برابر حملات رادیکالهای آزاد محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری های پارکینسون و آلزایمر را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان‌ همچنین می تواند فرآیندهای فکری و ذهنی مغز را تقویت کند.

تقویت حافظه کوتاه مدت با خوردن زنجبیل

تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل می تواند از کاهش حافظه کوتاه مدت و زوال عقل پیشگیری کند. مطالعات در مورد زنان سالمند حاکی از آن است که مکمل های زنجبیل منجر به بهبود سطح حافظه کوتاه مدت می شوند.

تقویت حافظه کوتاه مدت با بهبود وضعیت خواب

تقویت حافظه کوتاه مدت با چند گام موثر

دلایل اثبات شده ای وجود دارند که نشان می دهند خواب یکی از مهمترین عناصر برای تقویت حافظه است. از آنجایی که بیشترین مقدار تثبیت حافظه در خواب صورت می گیرد، مشخص می شود که مغز ما بدون داشتن خواب کافی به دردسر می افتد. حتی یک چرت کوتاه می تواند بازیابی شما را بهبود ببخشد.

تقویت حافظه کوتاه مدت با اجتناب از شکر فرآوری شده

محققان می گویند شکر می تواند حافظه کوتاه مدت را خراب کند. شکر با افزایش سطح قند خون منجر به کاهش سطح تمرکز و خلق و خوی می شود. شکر تقریبا در تمام غذاهای فراوری شده وجود دارد بنابراین مصرف آنها را به حداقل برسانید.

تقویت حافظه کوتاه مدت با مصرف زردچوبه

تحقیقاتی که در دانشگاه تکنولوژی سوینبرن در ملبورن استرالیا انجام شد، نشان داد که مصرف کورکومین موجود در زردچوبه پس از یک ساعت اثرات خود را روی حافظه می ‌گذارد. کورکومین در خلق و خو، خون و مهارت ‌های شناختی اثرات سریع و بلندمدتی می ‌گذارد. بیماران آلزایمری با علائم شدید از جمله زوال عقل، تحریک‌ پذیری، بی‌ قراری، اضطراب با مصرف مکمل کورکومین می توانند به بهبودهای قابل توجهی دست یابند.

تقویت حافظه کوتاه مدت با مصرف شکلات تیره

شکلات تیره نه تنها سرکوب کننده اشتها است بلکه باعث بهبود حافظه می شود. ترکیبات شکلات تیره منجر به بهبود جریان خون در مغز می شود. همچنین خوردن این ماده مغذی ضد افسردگی است و باعث کاهش اختلالات ذهنی در افراد مسن می ‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خوراکی های موثر برای تقویت حافظه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ورزش و تقویت حافظه

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: avayesalamati.com

loading…

loading…

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

بیوگرافی نویسنده

مشاهده تمامی 51907 پست

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


برچسب ها